Saturday, September 4, 2010

Oslikavanje čaša i ostalog stakla....

Evo nakon dugo vremena,obećala sam Edi jedan post o oslikavanju čaša,pa nikako ,ali baš nikako to da uradim. E pa došao je i taj dan ,da vas malo uputim u oslikavanje stakla...
Znači ovako ,evo kako ja počinjem ...
-kao prvo pripremim 6 čaša sa stopicom,sa stopicom su mi najljepše za oslikavanje jer su nekako elegantne i budu pun pogodak...
-dalje ,trebaju vam kistovi razni i ne baš da su skupi i kvalitetni,ja upotrebljavam one najobičnije kineske
-malo acetona za kistove,za čišćenje boje
-i još najvažnije boje za staklo,ja upotrebljavam Lefrancove boje za staklo ,na njima piše Vitrail,evo i slika da vidite kako izgledaju,a ima ih u divnim nijansama. Ja imam raznih i obavezno kupite bijelu jer nju miješajući sa ostalim bojama dobijete divne nijanse...

- eh ovako,treba vam još frost i to bijeli ,s njim dobijete ovu divnu maglu na čašama,ima ga kupiti i u drugim bojama,ali ovaj bijeli je najljepši i jedna malena spužvica s kojom ćete nanositi frost
- i još je potreban kontur zlatni,neki ga zovu gliter....nastavak slijedi ..........uskoro,dok klinci odu na spavanjac:)
-eh da ne zaboravim treba malo i papirne trake,samoljepljive(ona koju upotrebljavamo kad krečimo kuću pa da ne zaprljamo lajsne)
-ko nije vičan crtanju može i naći šemu za punjeni vez i indigo papir ,s njim ćete preslikati motiv na čaše ili ako vam je zgodno možete papirić staviti u čašu i tako crtati
-a ko crta neka uzme jedan flomaster ,ne baš taman i s njim možete nacrtati motiv
Evo znači pripremili smo čaše i sav potreban materijal . Na čašama zalijepimo krep traku na gornjoj ivici i fino joj sastaviti krajeve,lagano spužvicom nanijeti frost,svuda ravnomjerno i tamo gdje ste ga nanijeli nemojte ponovo tapkati. Ostaviti čaše nekoliko minuta,možda oko 15 da se frost osuši.
Dalje,kad je frost suh,skinemo traku i crtamo motiv,ja sam uslikala postupak kod čaša sa plavim maćuhicama. Njih sam crtala rukom ,ne mora to biti ni toliko precizno,a kome ne ide ,znači stavi indigo i crta preko motiva na papiru,motiv će ostati oslikan na čašama ili stavi papirić sa crtežom unutra u čašu i oslikava.
Motiv bojite željenim nijansama boje marke Vitrail ili možda neke druge,meni su ove najbolje,prvo nanosite jednu nijansu,pa drugu,da se boje ne miješaju,neke nijanse možete dobiti miješajući sa bijelom,ako hoćete žutu npr,najljepša je kad se pomiješa sa malo bijele jer onda nije providna već mat.
Kad motiv obojite onako kako želite ,ukrasite ga konturnom zlatnom bojom,ostavite čaše da se boja dobro osuši ,minimum je 4 sata,a može i 24 h,ja nekad i ne toliko kad mi se puno žuri...zagrijete rernu na 160C i pečete čaše pola sata,ali ja ne pečem na 160 već temperaturu smanjim na 130. Gotove čaše izgledaju ovako:
a može i ovako ,da samo nacrtate motiv na čašama,da i ne stavljate frost,a to izgleda ovako:
ili ovako ,sa kalama koje su jako lijepe i bez frosta,a njih sam radila sa indigom...
Drage moje nadam se da ćete se oprobati u oslikavanju čaša ili nečega drugog!!! sve najbolje!!!

39 comments:

  1. Wow! Case su tako otmjene, jednostavno prekrasne, bravo:))

    ReplyDelete
  2. Hvala draga Biljana,a post još nije završen,ima tu još posla da se dobiju oslikane čaše:)

    ReplyDelete
  3. onda ja neću niš komewntirati....čekam nastavak:))))))...
    M...

    ReplyDelete
  4. Ajme, baš ti hvala što si se sjetila da sam te gnjavila s oslikavanjem!! Jedva čekam nastavak.. U međuvremenu pripremit ću novčanik i kupiti bojice... Još jednom hvala...

    ReplyDelete
  5. Ah, kako je ovo nepristojno - navuče nas pa ode, a mi da čekamo nastavak?!? Znam da će se isplatiti pa ću čekati sljedeću epizodu, možda se i odvažiti na jedan takav projekt... ;)

    ReplyDelete
  6. evo,evo nastavljam:)))) ne možeš od djece mrdnuti...nastavak slijedi oDMAH:) Hvala na interesantnim komentarima...:)

    ReplyDelete
  7. Nemaš pojma koliko me razveselio nastavak, popodne sam sve kupila, i hvala ti na izvrsnim uputama, sve izgleda jasno i jednostavno. Bravo Snježo, šaljem ti veeeeliki cmok

    ReplyDelete
  8. Draga Eda,nadam se da sam dala dobre upute,ako šta zapne ,ja sam tu,ali ti si umjetnička duša i to će tebi ići od ruke. Pa Bože moj,zar ima nešto da tebi ne ide.... Pusa

    ReplyDelete
  9. Hola, gracias por pasar por mi blog y dejarme lindos comentarios, son muy bonitos y originales tus trabajos felicictaciones y ya te sigo...

    Cariños
    Cecilia

    ReplyDelete
  10. Zaista imaš dara za ovo što radiš, divno.
    Pozdrav

    ReplyDelete
  11. Hvala Cecilia ,drago mi je da ti se sviđa moj rad...:)

    ReplyDelete
  12. Hvala Olgice,veliki pozdrav i tebi!!!!!

    ReplyDelete
  13. Ove čaše su predivne! Kao i ostali tvoji radovi koje pratim več neko vrjeme.

    ReplyDelete
  14. Hvala Mimoza,drago mi je da ti se sviđa ono što radim!!! Veliki pozdrav

    ReplyDelete
  15. Jako lijepo. Nisam probala slikati na staklu. Ti to stvarno dobro radiš. Može li se ovakav uradak prati?

    ReplyDelete
  16. Hvala Goge...:) Može se prati ,ali ne u mašini za posuđe,ali eto imam prijateljicu koja pere i u mašini pa kaže sve okej,ali ja ipak ne bih...

    ReplyDelete
  17. Draga Snežana,
    Ne znam kako sam mogla propustiti tvoj prekrasan blog i ne komentirati ovu divotu?
    Iskreno se ispričavama što nisam komentirala tvoj blog. Radovi su ti prelijepi, pogotovo platna, divno!
    Ti si otkriće za mene, prava umjetnica.
    Topli pozdrav,
    Zondra Art

    ReplyDelete
  18. kao moj novi sljedbenik imaš nagradu na mom blogu...
    http://argopirgasto.blogspot.com/
    nadam se da ćeš ju preuzeti:))...
    pozdrav iz rijeke:))....
    M.........

    ReplyDelete
  19. Nakon Mare, skoči i do mog bloga po nagradicu... Obasuli smo te! :)

    ReplyDelete
  20. Sve pohvale za tutorijal u kojem si nam lijepo opisala kako oslikavaš čaše! Ja sam oduševljena viđenim, sve su čaše lijepe, jedna ljepša od druge...lp...Sanja

    ReplyDelete
  21. Poviri na moj blog da vidiš kako učenica imitira učiteljicu:)))

    ReplyDelete
  22. Pogledaj moj blog, nešto te čeka.

    ReplyDelete
  23. Zondra,hvala ti na divnim riječima,hvala puno,drago mi je da ti se sviđa moj blog...mada malo sam ga zapustila,ali evo me tu sam...Vratija se Šime:))))
    Mare, Izzy i Mimoza ,hvala za nagradicu,evo preuzimam je,nadam se da nije kasno...
    Hvala Sanja,hvala puno i hvala Danijela!!!!!

    ReplyDelete
  24. Cao Snezana,samo da ti kazem da ti je rad divan!Zanima me gdje se u Banja Luci moze kupiti ovo ljepilo...veliki pozdravi

    ReplyDelete
  25. Hvala Diana,ne znam na koje ljepilo misliš???? misliš na boje ili...???

    ReplyDelete
  26. Konačno sam uspjela napisati komentar nakon dosta dugih dana što mi je to bilo nemoguće, i odmah sam morala iskomentirati ovaj tvoj post. Hvala ti na savjetima koje si nam dala, nadam se da ću uspjeti napraviti ovako divne čaše kao ti ili barem približno tako lijepe:))) Hvala:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja tek sad vidjeh ovaj komentar,evo pitam se zašto nisam dobila obavijest... Hvala tebi

      Delete
  27. Prekrasne su čaše...
    Kupih boje, kupih frost...Još samo čaše i da krenem u avanturu...

    ReplyDelete
  28. E bas Vam hvala...
    Mnogo puta sam pokusala macuhice i nece pa nece...i tuzna sam zbog toga :-( Ali praksa je cudo :-))))

    ReplyDelete
  29. Nema na čemu...a maćuhice uopšte nisu teške,ja ih nacrtam rukom u par poteza,sve je to stvar vježbe :) Ići će to vidjećeš :)

    ReplyDelete
  30. Koje boje ste koristili za njih, Vitrail su mi nekako suviše povidne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,jesu,ali sve su takve a ja u Vitrail imam povjerenja... Ako hoću da mi se boja ne providi dodam malo bijele u tu boju i to je rješenje :)
      Evo stavila sm ti crtež za maćuhice pa vježbaj,ali recimo možeš uzeti slikui maćuhice ,staviti ispod čaše ili u nutar čaše i lagano crtati

      Delete
  31. :-) odlicni ste....hahhaaaa...hvala puno za crtez, pokusacu :-)

    ReplyDelete
  32. draga, molim te da li bi mi mogla napisati gdje mogu nabaviti ovaj bijeli frost? jel postoji drugi naziv za to, jer ga ne mogu nigdi pronaći... hvala ti, i prelijepo je ovo što radiš. pozz! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Brigita,tek sam sad vidjela vaše pitanje,pišite mi na mail...ne znam odakle ste....

      Delete
    2. i mene zanima gdje to kupujete, tj dali ima u banja luci? hvalsss

      Delete
    3. Imate u hobby trgovini Jež :-) Pozdrav

      Delete